تاثیر رنگ در دکور خانه و ساختمان شما


گونه های رنگ‌های قرمز رنگ , رنگ زرد و نارنجی رنگ در چرخه رنگ , گرم می‌باشند و با ارتقا آدرنالین موجب بالا رفتن فشار خون , ارتقاء تنفس و در غایت ارتقا جايگاه حرارت و حس گرما میگردند . رنگ‌های پررنگ‌تر حس بیشتری ساخت مینمایند .


رنگ سبز را با بنفش و نقره‌ای به کار ببرید . سبز به جهت خنثی بودن برای چینش داخلی فوق‌العاده است . سبز در همگی جای فضای سبز موجود هست , با هر رنگ رنگین‌کمان همنشین می‌گردد و ظواهر فوق‌العاده‌ای به خویش میگیرد . رنگ سبز به جهت آرام‌بخش‌بودن مطلوب اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی است .




نارنجی گرم و شعف است و برای خانه اشخاص پیر و موسسه ها نگه‌داری از سالمندان موءثر است . خواص ضد افسردگی آن کج‌خلقی و زود‌رنجی را کم می نماید . از در میان رنگ‌ها , نارنجی قابل قبولی برای اجتماعات است . تحریک‌پذیری , زودرنجی , کج‌خلقی و خصومت دربین اشخاص را کاهش میدهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی امداد میکند .



آبی‌رنگ در ادغام با رنگ زرد , رنگ گشوده و گیرایی است و ساحلی ایده‌آل را تداعی مینماید و در مخلوط با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ , سبز نعنایی و با آبی رنگ کم‌رنگ‌تر , متانت ‌کامل و محیطی بی‌سروصدا را برای کودک ها مهیا می‌نماید . آبی رنگ مطلوب قسمت‌های قبول است و محیطی قانونی , محافظه‌کارانه و متعادل تولید مینماید .



به رنگ سیاه فوق‌العاده‌ای برای دکوراتورهاست . در صورتی‌که بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید , از مشکی مبهوت به کار گیری فرمایید . مشکی به علت خنثی‌بودن با هر رنگی مصرف شود , تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت . مشکی با رنگ‌های متالیک طلایی , نقره‌ای , مسی و برنج جلوه‌ای فوق‌العاده داراست . اکثر اوقات در نازک‌کاری‌ها برای ساخت نازکی استعمال میشود .



زردرنگ را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید . زرد آرم اعتنا , ارتباطات , مناظره و حکمت است به کار بردن زرد اما خیر خیلی تند , به عنوان مثال طلایی , در اتاق ناهارخوری اشتهاآور است . کرم نباتی , خنده رو و مطلوب اتاق نوزاد است . زرد پر‌نور در اتاق ملاقات , اثری مثبت و خلق کننده داراست . رنگ زرد , رنگ مثبت و برای اتاق نوجوان ها مضاعف مطلوب است , یاد را تقویت و به مطالعه یاری می کند .


رنگ قهوه‌ای شکلاتی در چینش خانه اکثر آیتم به کار گیری قرار میگیرد . قهو‌ه‌ای هیچوقت از مد نمی‌افتد . زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با بقیه وسایل داراست . اینکه در کنار صورتی پلشت قرار بگیرد یا این که رنگ زرد و سپید ظواهر متمایز پیدا می نماید . قهوه‌ای در مخلوط با این رنگ‌ها سرگرم‌کننده است و ثبات را می رساند .




در‌صورتی‌که می خواهید کلیه جا را قرمز رنگ فرمایید , مقداری احتیاط فرمائید خوبتر است قرمز‌رنگ را به طور متفرق در جاهای گوناگون به کار ببرید . برای ساخت یک اتاق گرم و قابل انعطاف دیوارها را قرمز رنگ نمائید . با این کار محفظه بسته‌تر شده و احساس صمیمیت تولید میگردد . قرمز رنگ مطلوب اتاق خواب نمی‌باشد زیرا اندازه تنفس را بسیار و خواب و وقار را اندک می کند .




نظرات