نحوه مدیتیشن برای آرامش و استرس تسکین


آیا اخیراً احساس استرس کرده اید؟ خوب ، کمی راحت بدانید که تنها نیستید.

استرس ، به ویژه ، استرس در محیط کار به یک مسئله گسترده تبدیل شده است که سازمان بهداشت جهانی آن را "همه گیر سلامتی قرن بیست و یکم" می نامد.

این روزها بسیاری از مردم از زندگی پر مشغله خود غرق می شوند. آنها فشار کار ، زندگی خانوادگی و فعالیتهای دیگر را احساس می کنند. تمام این فعالیتها باعث شده است که آنها دچار استرس و اضطراب شوند.

آنها می دانند که باید استراحت کنند اما نمی دانند چگونه. آنها شروع به تحقق برخی از عواقب سلامتی استرس مزمن مانند سلامت جسمی ضعیف ، اختلالات عاطفی و روابط پرتنش می کنند.

خبر خوب این است که پرداختن به استرس بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید است. یکی از ساده ترین و موثرترین روش های کاهش استرس مدیتیشن آرامش است.

در این مقاله ، من در مورد برخی از عواقب سلامتی استرس ، اینکه مراقبه آرامش دقیقاً چیست و چگونگی تمرین آن صحبت خواهیم کرد. من با چند مراقبه آرامش نمونه ای که در YouTube پیدا کردم به پایان می رسانم ، بنابراین می توانید بلافاصله و بدون هیچ گونه هیاهویی شروع به کار کنید.

پیامدهای استرس مزمن

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر استرس مزمن انجام شده است. در اینجا نمونه ای از برخی از اثرات کوتاه مدت و بلند مدت آورده شده است.

اثرات کوتاه مدت استرس

بر روی بدن ، استرس می تواند باعث سردرد ، فشار عضلانی ، درد قفسه سینه ، خستگی ، کاهش فشار جنسی ، مشکلات گوارشی و خوابیدن شود.

بر خلق و خوی شما ، استرس می تواند باعث بی قراری و اضطراب ، افسردگی ، تحریک پذیری ، عدم انگیزه ، عدم توانایی در تمرکز و احساس کلی غرق شدن شود.

در مورد رفتار شما ، استرس می تواند باعث شود که شما (یا کمتر) ، خشم های خشم ، اجتماعی را کنار بگذارید و از موادی مانند الکل ، دخانیات یا مواد مخدر استفاده کنید.

اثرات طولانی مدت استرس

در طولانی مدت ، استرس می تواند عواقب مختلفی داشته باشد. این می تواند توانایی های ذهنی شما ، مانند تمرکز و حافظه را کاهش دهد. این می تواند منجر به قضاوت و تصمیم گیری ضعیف شود.

استرس همچنین می تواند در ظاهر بدنی شما تأثیر بگذارد. این می تواند باعث ایجاد چین و چروک ، پف چشم ، آکنه در بزرگسالان و ریزش مو شود. استرس همچنین می تواند باعث شود پوست شما کسل کننده و خشک شود.

مشکلات قلبی یک اثر مشترک استرس مزمن است. این امر باعث التهاب شریان های اطراف قلب می شود و این باعث می شود قلب بسیار سخت تر شود.

چندین اثر کوتاه مدت استرس مانند خواب و مشکلات گوارشی نیز در طولانی مدت ادامه خواهد داشت. علاوه بر این ، استرس می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده و شما را در مقابل بیماری آسیب پذیرتر کند و بهبودی را دشوارتر می کند. همه این اثرات استرس اساساً طول عمر شما را کوتاه می کند.

مراقبه آرامش چیست؟

مراقبه آرامش اصطلاحی است برای توصیف چندین نوع مراقبه. هدف آنها کمک به شما در آرامش بدن و ذهن شما برای رفع استرس و اضطراب است.

برای انجام مراقبه آرامش ، می توانید به موسیقی آرامش بخش آهسته یا صداهای طبیعت مانند امواج اقیانوس گوش دهید. همچنین می توانید اسکن بدن خود هدایت شونده را انجام دهید.

در اینجا ، شما اساساً بی سر و صدا می نشینید و توجه خود را به هر قسمت از بدن جلب می کنید و آگاهانه ماهیچه های خود را در این روند شل می کنید. همچنین اشکال مختلفی وجود دارد که مراقبه را به حرکت در می آورند. من همه آنها را به زودی شرح خواهم داد.

مزایای مراقبه آرامش

در صورت مرتب انجام مدیتیشن آرامش ، یکی از مؤثرترین روش های کاهش استرس است. در واقع ، آنقدر مؤثر است که گاهی اوقات فقط یک جلسه می تواند فردی را که همه از او استرس دارد ، کاملاً آرام کند.

من باعث شده ام افراد وارد یک جلسه مراقبه شرکتی شلوغ از استرس شوم و بعد از جلسه به من شگفت زده شدند که کاملاً آرام هستند.

تسکین استرس از طریق مراقبه آرامشی یک روش مؤثر برای جلوگیری از پیامدهای سلامتی استرس مزمن است که در بالا توضیح داده شد.

این توانایی های ذهنی شما مانند تمرکز ، حافظه ، تفکر تحلیلی و خلاقیت را بهبود می بخشد. و هرچه ذهن شما آرام می شود ، شب ها خیلی بهتر خواب خواهید کرد.

علاوه بر این ، مدیتیشن آرامش ، روحیه شما را بهبود می بخشد ، که منجر به تعامل بهتر با دیگران بویژه عزیزان خواهد شد.

نظرات