آیا SSD می تواند عملکرد بازی را افزایش دهد؟

فناوری پیرامون بازی فقط طی مدت کوتاهی طی مسیری طولانی را طی کرده است. هم در رایانه های شخصی و هم در کنسول ها ، ظاهراً هر سال یک فناوری خاص جهش کرده و این فناوری ذخیره سازی است. به طور خاص تر ، درایوهای حالت جامد یا SSD ها. آنها ارزان تر ، سریع تر و در کل بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند. امروز می توانید یک SSD 2 ترابایتی را با هزینه مشابه 256 گیگابایت SSD پنج سال پیش تحویل بگیرید ، و این حتی با توجه به سرعت امروز آنها نیز در نظر گرفته نمی شود. همچنین تغییر در فاکتور فرم ، مانند کارتهای SSD M.2 یا PCIe ، در نظر گرفته نشده است. این یک دنیای ذخیره سازی کاملاً جدید است و به نظر می رسد فقط چند سال پیش درایوهای سخت قدیمی بر صنعت تسلط داشتند.


در حالی که این پیشرفت ها منجر به افزایش جدی در بازی به طور کلی شده است ، اما مصرف کنندگان کنجکاو را با س questionsالات بیشتری نسبت به گذشته مواجه کرده است. مطمئناً ، یک SSD می تواند به طور قابل ملاحظه ای سریعتر از یک هارد دیسک مبتنی بر Platter ، هر داده ای را بارگیری کند ، اما آیا این خود بازی تأثیر می گذارد؟ آیا گرافیک را تقویت می کند؟ در مورد FPS شما چطور؟ یا فقط به صفحه های بارگیری گره خورده است؟ پاسخ همه این سالات is "نوعی" است.


بیایید حفاری کنیم


این مقاله با همکاری Crucial تولید شده است.

بهترین کار SSD ها: بارگذاری داده ها


عملکرد اصلی SSD ذخیره و بارگذاری یا خواندن و نوشتن داده ها است. SSD می تواند خیلی سریع این کارها را انجام دهد. در بازی ، این می تواند از طریق روش های بسیار خوبی بر روی برخی موارد واضح تأثیر بگذارد. به عنوان مثال صفحه های بارگیری یک صفحه بزرگ است. اگر بازی ای که در حال انجام آن هستید باید داده ها را از فضای ذخیره سازی شما بیرون بکشد تا به شما یک اتاق ، یک ساختمان ، یک برخورد فوری یا هر چیز دیگری از این قبیل را نشان دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که از صفحه بارگیری استفاده کند تا بتواند همه چیز را بارگیری کند یک بار برای دیدن شما ، به جای بیت. اگر واحد ذخیره سازی شما SSD است که می تواند داده ها را خیلی سریع بخواند و بنویسد ، این بازی می تواند خیلی سریعتر این برخوردها را به وجود بیاورد ، که می تواند به طور چشمگیری طول هر صفحه بارگیری در بازی را کوتاه کند.


همه ما تلاش کرده ایم تا وارد دنیای جدید GTA Online شویم ، و اگر خوش شانس باشید ، هرگز این کار را روی یک هارد دیسک سنتی انجام نداده اید ، زیرا ووف ، مدت زمان زیادی طول می کشد. در SSD ، این روند بسیار سریعتر پیش می رود. ما در یک همکاری ویدیویی اخیر با Crucial ، به طور مفصل به این موضوع پرداختیم ، و نشان دهنده مزیت RAM و ارتقا storage فضای ذخیره سازی برای گیمرها است.


گواه واضح تر SSD ها و زمان بارگذاری این است که شما خود بازی را بوت می کنید. چرخش یک بازی در SSD نسبت به هارد دیسک به زمان کمتری نیاز دارد ، بنابراین اگر یک بازی را اغلب انجام می دهید یا اینکه به Alt-F4ing و راه اندازی مجدد بازی تمایل دارید ، یک بازی را به SSD منتقل کنید. نگران نباشید ، ما به تیم شما نخواهیم گفت که اینترنت شما واقعاً قطع نشده است.


عملکرد درون بازی مانند FPS چطور؟


در حالی که افزایش سرعت صفحه بارگیری برای SSD واضح است ، طرف دیگر سکه نیز به همان اندازه مهم است. در برخی از بازی ها ، در طول یکی از صفحه های بارگیری ، هر آنچه را که باید مشاهده کنید به یک باره بر روی صفحه شما بارگیری می شود و پس از آن دیگر نگران نباشید که بازی هنگام جستجوی هر چیز دیگری در SSD خود نگران باشید. با این حال ، برای بازی های دیگر ، داده ها باید بارگیری شوند. این یک جناس است ، ما هنوز هنوز در مورد بازی هایی که آن را به عنوان یک جناس معرفی می کنند صحبت نکرده ایم.


دو بازی از این قبیل Star Citizen و Microsoft Flight Simulator هستند که از بزرگترین (در اندازه) بازی های بازار هستند. در این بازی ها ، چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که حتی اگر از SSD استفاده می کنید ، بارگیری یکباره همه آن زمان زیادی طول می کشد. در عوض ، بازی هایی از این قبیل داده ها مانند ساختمانها و نشانه های مورد MSFS یا کشتی ها و سیارات در SC را به صورت تکه ای بارگیری می کنند. همانطور که در آسمان پرواز می کنید ، بازی داده ها را از واحد ذخیره سازی شما بیرون می کشد تا دنیایی را که باید ببینید را پر کند. در بازی هایی از این دست ، اگر درایو ذخیره سازی منسوخ شده یا سرعت کافی کافی ندارد ، می توانید چیزی به نام "hitching" را تجربه کنید ، این زمانی است که بازی شما در فواصل زمانی تصادفی قفل می شود تا بتواند زمان لازم برای بارگیری همه را بگیرد که داده های جدید


Hitching می تواند خود را به عنوان FPS پایین نشان دهد ، زیرا در اصل می تواند به نظر برسد که در حالی که بازی برای بارگیری تلاش می کند ، 10 FPS را خنثی می کنید. اما برخلاف بیشتر مشکلات FPS ، این نقص مربوط به کارت گرافیک شما نیست. در عوض مسئله درایو ذخیره سازی است. اگر در حال انجام یک بازی گسترده مانند Flight Simulator ، Star Citizen هستید ، ممکن است برای جلوگیری از گرفتاری به یک SSD سریع نیاز داشته باشید.


فقط استفاده از SSD ممکن است یک راه حل جادویی نباشد. ممکن است شما به یک نوع سریع نیاز داشته باشید ، این بدان معناست که از SATA SSD ها پاک شوید و یک درایو M.2 NVMe مانند Crucial P5 را انتخاب کنید.

نظرات