Rolex Daytona 116500LN: A Collector’s Guide


Rolex Daytona حدود 60 سال است که وجود دارد. از زمان معرفی آن ، با بسیاری از پیشرفت ها و تکرارها ، مانند Ref. 116500LN. بسیاری از کلکسیونرها و علاقه مندان از این مدل به دلیل ظاهر کلاسیک آن استقبال می کنند. همچنین این مدل نمونه ای از تمام ساعت های لوکس با پیشرفت های جدید فن آوری است.


حتی قبل از معرفی Rolex Cosmograph Daytona 116500LN در سال 2016 ، بسیاری از مردم در حال انتظار برای پیشرفت هایی بودند که لیست انتظار به سرعت در سراسر جهان رشد می کند. تا به امروز ، بسیاری از علاقه مندان به ساعت ، ساعت را به عنوان یکی از بهترین پیشنهادهای Rolex در نظر گرفته اند.


هنگامی که Rolex Daytona 116500LN سرانجام در بازلورلد 2016 راه اندازی شد ، هیاهوی اطراف آن هرگز فروکش نکرد. دلیل زیادی وجود دارد به عنوان مثال ، مورد فولادی ضد زنگ کلاسیک و ترکیب Cerachrom ، مواد پیشرفته اختصاصی رولکس با تکنولوژی پیشرفته.


بیایید نگاهی دقیق به آنچه ساعت مچی نهایی رولکس ارائه می دهد بیاندازیم. بیشتر بدانید که چرا یک ساعت ممتاز برای یک ساعت ورزشی لوکس باقی مانده است.


تاریخچه رولکس دیتونا


از نظر فنی ، تاریخچه رولکس کاسموگراف دیتونا حتی قبل از دهه 1960 گسترش یافته است. بیایید نگاهی سریع به تاریخچه ساعت برجسته بیندازیم.


ساعت های رولکس دیتونا در سال 1955 و هنگام شروع کار Ref. 6234 راه اندازی شد. این اولین کرونوگراف نام تجاری است و در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت. افراد زیادی استفاده از کرنوگراف را پیدا نکردند و همه هنوز ساعت های 3 دستی سنتی را دوست داشتند. از آنجا ، رولکس همچنان به تولید کرنوگراف برای یک بازار بسیار جذاب ادامه داد.


جاده بین المللی دیتونا


با سرعت به سال 1959 ، این شرکت به عنوان زمان نگهدار رسمی Daytona Speedway شد. اولین مسابقات اتومبیلرانی در سال 1902 در سواحل دیتونا ، فلوریدا برگزار شد. همین مکان به مکانی برای تولید رکوردهای جهانی در سرعت تبدیل شد.


یکی از برجسته ترین نام ها در آهنگ ها سر مالکوم کمپبل از بریتانیا بود. او از طرفداران بزرگ رولکس بود و از ساعت 1930 با مارک های داخل و خارج از مسابقه های اتومبیلرانی استفاده می کرد. رولکس خود شاهد بود که این مرد در سال 1931 در دیتونا رکورد جهانی سرعت زمین را ثبت کرد. سر مالکوم کمپبل شخصاً از این شرکت برای ویژگی های فوق العاده ساعت Oyster تشکر کرد.


هنگامی که در سال 1959 مسیر بیضی شکل جدیدی در امتداد ساحل و اقیانوس شکل گرفت ، مسیرهای جدید کاملاً از آسفالت عبور کردند. این به معنای افتتاح بزرگراه بین المللی Daytona بود.


چند سال ، در سال 1962 ، Daytona Speedway از Rolex به عنوان نگهبان رسمی وقت مسابقات استفاده کرد. این دقیقاً یک سال قبل از راه اندازی Cosmograph Ref است. 6239. برای تقویت وابستگی مارک به Daytona Speedway ، آنها ساعت را بر این اساس لقب دادند. نام Rolex Cosmograph Daytona ، تا به امروز ، یک نام برجسته است که طرفداران و شرکت هنوز هم از آن استفاده می کنند.


رولکس کاسموگراف دیتونا


Cosmograph Daytona با 36.5 میلی متر بزرگترین در فهرست برند است. این دقیقاً برای اتومبیلرانی ساخته شده است به همین دلیل دارای یک حاشیه تاکی متریک است. همچنین اولین بار است که ساعت 12 کلمه "Cosmograph" روی شماره گیری با نام و نشان تجاری مارک ظاهر می شود. همچنین مدلهای دیگری وجود دارد که در بالای صفحه ساعت 6 کلمه "Daytona" را نشان می دهد.


از آنجا ، Cosmograph Daytona در طول سالها به پیشرفت خود ادامه داد. در سال 2000 ، رولکس نسل سوم ساعتهای Daytona را با یک پیشرفت فوق العاده قابل توجه روانه بازار کرد. رولکس شروع به استفاده از حرکت کرونوگراف داخلی خود برای ساعتهای نسل سوم Daytona کرد.


ساعت مورد نظر ، یعنی Ref. 116500LN نیز از همین نسل است. ساده ترین راه برای تشخیص اینکه کدام ساعت از چه نسلی تولید می شود از طریق شماره های مرجع آنها است. ساعت های رولکس Daytona نسل سوم دارای ارجاعات شش رقمی هستند. بسته به حاشیه ساعت ها ، اعداد باید با حروف دنبال شوند. 

نظرات