7 دلیل برای مطالعه بازاریابی دیجیتال در سال 2021


حتماً اصطلاح بازاریابی دیجیتال را اینجا و آنجا شنیده اید. اخیراً به یک کلمه زبانه تبدیل شده است. و چرا اینطور نیست؟


بازاریابی دیجیتال با گذشت زمان به شدت پیشرفت کرده است. و اینترنت نیز بطور قابل توجهی گسترش یافته است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، باید تجارت را از طریق اینترنت ارتقا دهید.


تمام تبلیغات آنلاین که می بینید ، محتوایی که می خوانید و تصاویری که بصورت آنلاین مشاهده می کنید ، به طریقی یا دیگری مربوط به کار یک بازاریاب دیجیتال است.


دقیقاً به همین ترتیب ، ما چند دلیل دیگر خواهیم یافت که چرا گزینه های شغلی بازاریابی دیجیتال برای شما عالی هستند.


بازاریابی دیجیتال: چیست؟


روش ها و تکنیک هایی که شما برای تبلیغ آنلاین یک محصول یا خدمات استفاده می کنید ، تحت بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. درست مثل بازاریابی سنتی ، هدف اصلی آن جذب مخاطب و تولید تبلیغات است.


بازاریابی دیجیتال دارای دامنه های بسیاری از جمله رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو ، ایمیل و غیره است. با گذشت زمان ، پیچیدگی و اهمیت نقش های بازاریابی دیجیتال نیز افزایش یافته است.


این یک زمینه همیشه در حال پیشرفت است ، بنابراین ممکن است تکنیک هایی که چند سال قبل م effectiveثر بودند امروز مفید نباشند. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، از چندین روش و تکنیک برای تبلیغ مشاغل استفاده خواهید کرد.


بیشتر بیاموزید: آموزش بازاریابی دیجیتال: راهنمای گام به گام برای متخصص شدن

فرصت های شغلی در بازاریابی دیجیتال چیست؟


همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بازاریابی دیجیتال یک بخش گسترده است و بخشهای مختلفی در آن وجود دارد. بنابراین ، چه یک فرد خلاق باشید و چه یک فرد فنی ، در این زمینه چیزی برای خود پیدا خواهید کرد.


در اینجا برخی از مهارت های برجسته بازاریابی دیجیتال و نقش آنها وجود دارد:

بهینه سازی موتور جستجو


Google هر روز حدود 60،000 جستجو در هر ثانیه دریافت می کند. افراد برای دریافت پاسخ در این سیستم عامل ها جستجو می کنند. و با کمک سئو می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی آنها به دنبال چیزی در رابطه با وب سایت شما می گردند ، آن را پیدا می کنند.


کسب و کارها بر روی SEO تمرکز دارند تا بازدید بیشتری از وب سایت های خود به دست آورند. اگر مخاطبان شما بسیار زیاد هستند ، پس می توانید مشتری های بیشتری نیز داشته باشید.


SEO به عوامل مختلفی از جمله سرعت بارگذاری وب سایت ، بهینه سازی کلمات کلیدی و ... بستگی دارد. شما به عنوان مدیر سئو باید دلایل عملکرد وب سایت خود را از نظر SEO ضعیف شناسایی کرده و همین موارد را برطرف کنید.


سئو برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد اما رتبه بهتر در SERP می تواند به تقویت نام تجاری و ایجاد آگاهی بیشتر کمک کند. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی


سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یک معدن طلا برای بازاریابان دیجیتال است. به عنوان مثال ، فیس بوک را در نظر بگیرید که حدود 2 میلیارد کاربر ماهانه دارد. سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیز میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارند.


این سیستم عامل ها باعث می شود بازاریاب ها به جایی که مخاطبان هستند بروند. آنها می توانند مستقیماً با چشم اندازهایشان ارتباط برقرار کنند و پیروان پر رونقی برای برند خود ایجاد کنند. به عنوان مثال ، وندی به خاطر توییت های شوخ و معروف خود مشهور است.


بازاریابی محتوا


بازاریابی محتوا به ایجاد و تبلیغ محتوای ارزشمند برای مخاطبان اشاره دارد. این امر در ایجاد اعتماد به مخاطب و جذب بازدید کننده جدید کمک می کند.


تمام محتوایی که بصورت آنلاین می بینید ، خواه مقاله وبلاگی باشد یا یک ویدیوی YouTube ، نتیجه بازاریابی محتوا است. مارک ها می توانند با حل مشکلات زندگی واقعی خود از طریق محتوای با کیفیت بالا ، به چشم اندازهای خود کمک کنند.


به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، باید محتوا را برای مارک های مختلف برنامه ریزی ، ایجاد و تبلیغ کنید. همچنین باید مشخص کنید که کدام نوع از محتوا برای شرکت مناسب است و همچنین کدام سیستم عامل ها بیشتر مناسب آن هستند.


بازاریابی ایمیلی


شرکت ها از بازاریابی ایمیلی هم برای بازاریابی خارج و هم از بازاریابی ورودی استفاده می کنند. آنها تبلیغات را در ایمیل ها منتشر می کنند تا به مشتریانی که در آن هستند برسند. و آنها برای تبدیل پیروان به مشتری خبرنامه های ایمیل ایجاد می کنند.


دلایل انتخاب شغل در بازاریابی دیجیتال:


همه چیز دیجیتالی می شود. شرکت ها در همه بخش ها بر ایجاد حضور آنلاین قوی تمرکز کرده اند.


و برای این منظور ، آنها در حال استخدام بازاریاب های دیجیتال هستند. در بازاریابی دیجیتال رشد شغلی نیز سریع است. به همین دلیل بسیاری از افراد حرفه ای در بازاریابی دیجیتال را انتخاب می کنند.


تقاضای بالا برای بازاریابان دیجیتال


بر اساس گزارشی از Marketing Hiring Trends ، حدود 69 درصد شرکت ها قصد داشتند بازاریاب بیشتری استخدام کنند.


دوباره چشم انداز رشد


مهارت های بازاریابی دیجیتال در آینده نزدیک شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. چرا؟


و این به این دلیل است که اقتصاد دیجیتال 10 برابر سریعتر از اقتصاد آفلاین رشد می کند.


مشاغل شخصی خود را شروع کنید (یا تجارت موجود را تبلیغ کنید)


بازاریابان دیجیتال دانش کافی در مورد چندین ابزار و سیستم عامل آنلاین دارند. آنها می توانند وب سایت هایی را راه اندازی کنند ، محصولی ایجاد کنند و آنها را به بازار هدف بفروشند.


اگر مهارت های بازاریابی دیجیتال را به طور کامل مطالعه کنید ، در صورت تمایل می توانید خودتان یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید. یا حتی می توانید به یک مشاور بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید و یک تجارت آزاد را شروع کنید.


بهتر پرداخت کنید


می خواهید حقوق خود را افزایش دهید؟ یادگیری بازاریابی دیجیتال را شروع کنید.


همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، تقاضای زیادی برای متخصصان بازاریابی دیجیتال وجود دارد. به دلیل تقاضای زیاد ، پرداخت برای نقش های بازاریابی دیجیتال نیز زیاد است.


شما می توانید به دلیل تخصص خود در سازمان نقش بهتری داشته باشید ، که می تواند به شما در افزایش حقوق شما کمک کند.


مدیران بازاریابی دیجیتال سالانه حدود 5 تا 10 لک درآمد کسب می کنند. همچنین مدیران رسانه های اجتماعی در هر سال حدود 6 تا 8 لک درآمد دارند.


آسان شروع کار


اگر می خواهید مهندس شوید باید مدرک مهندسی بگیرید. اگر می خواهید خلبان شوید ، باید به مدرسه هواپیمایی بروید و مجوز بگیرید.


اما اگر می خواهید یک بازاریاب دیجیتال شوید ، فقط کافی است تکنیک های اساسی بازاریابی آنلاین را تمرین کنید ، یک نمونه کارها ایجاد کنید و خوب است که این کار را انجام دهید.


برای شروع کار در این زمینه نیازی به دریافت مدرک دیگر یا رفتن به دانشگاه نیستید. ورود به بخش بسیار آسان است.


به علاوه ، جامعه بازاریابی دیجیتال دوستانه و پر از افراد شگفت انگیز است. بنابراین ، اگر هرگز سوالی داشتید ، می توانید از اطراف بپرسید یا آن را به صورت آنلاین جستجو کنید ، جوابی خواهید یافت.


پر از تنوع


آیا در سال 2011 از واتس اپ استفاده می کردید؟ یا از Google Assistant برای جستجوی موارد در سال 2015 استفاده می کردید؟


پاسخ به احتمال زیاد منفی خواهد بود.


این مثال ها نشان می دهد سرعت اینترنت چقدر سریع تغییر می کند. هر ساله تغییر می کند و این تغییرات قابل اغماض نیستند ، بلکه برعکس هستند. و بازاریابان دیجیتال باید خود را مدام با این تغییرات سازگار کنند.


یک زمینه فنی و خلاقانه


بازاریابی دیجیتال به ترکیبی منحصر به فرد از خلاقیت و دانش فنی نیاز دارد. در حال نوشتن عناوین جالب توجه برای کمپین های تبلیغاتی خواهید بود و همچنین تجزیه و تحلیل این کمپین را بررسی خواهید کرد.


از آنجا که این رشته گسترده است ، دارای بخشهای متنوعی است که هر یک از آنها نیاز به یک مجموعه مهارت منحصر به فرد دارد. به عنوان مثال ، یک بازاریاب محتوا باید بداند چگونه مقاله های شگفت انگیز وبلاگ بنویسد. از طرف دیگر ، یک بازاریاب شبکه های اجتماعی باید بداند چگونه یک کمپین تبلیغاتی عالی را اجرا کند.

نظرات