چگونه یک متن لنگر درست کنیم که در واقع برای خوانندگان شما مفید است

هنگام نوشتن کپی وب یا پست های وبلاگ ، اغلب با فرصت هایی برای پیوند دادن به صفحات دیگر روبرو می شوید. خواه خوانندگان را به بخش دیگری از وب سایت خود هدایت کنید یا منبع آماری را ذکر کنید ، پیوند راهی ساده و موثر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات اضافی با خوانندگان است.


در حال حاضر ، بیشتر افراد می توانند ارتباط را از لحظه مشاهده انجمن تعیین کنند. متن معمولاً آبی و زیرخط دار است ، یا از لحاظ بصری با بقیه نسخه های صفحه متفاوت است. این نشانه های تصویری به خواننده می گوید که هنگام کلیک بر روی این کلمات می توان اطلاعات بیشتری را یافت.


خزنده های وب پیوندها را از دریچه دیگری مشاهده می کنند. از آنجا که آنها به جای دیدن صفحه وب واقعی که توسط کاربر روبرو است ، HTML را تجزیه و تحلیل می کنند ، نمادی را می بینند که به شکل زیر است:


<a href="https://www.brafton.com/glossary/anchor-text/"> Anchor Text </a>.


این خط کد چند چیز را به خزنده ما می گوید. ابتدا ، "a" به خزنده می گوید که این یک پیوند خواهد بود ("/ a" پایان منطقه محدود شده را نشان می دهد). "href" همیشه صفحه مورد نظر را تجویز می کند و URL موجود در نقل قول ها مشخص می کند که آن صفحه چیست. سرانجام ، متن بین علائم "a" و "/ a" متن لنگر یا منطقه پیوند یافته است.


نتیجه حاصل از این مثال به شرح زیر خواهد بود:


متن لنگر


ایجاد لینک یک حرکت ساده است و شاید زیاد به آن فکر نکنید. با این حال ، صفحات هدف و متن لنگرگاهی که انتخاب می کنید در سایت خود قرار دهید ، می تواند بر روی سئو سایت شما تأثیر بگذارد. به همین ترتیب ، متن لنگر در بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند نیز بر دید شما تأثیر می گذارد ، به این معنی که انتخاب متن استراتژیک لنگر در تلاش های ایجاد پیوند نیز مهم است.


به روز رسانی پنگوئن ، و معنی آن برای لنگر متن


گوگل دائماً در حال به روزرسانی الگوریتم خود با هدف ایجاد تجربه جستجوی هر چه بیشتر مفید و آسان برای استفاده است. هر ساله چندین صد تغییر در الگوریتم خود ایجاد می کند و همه آنها تفاوت زیادی در نحوه رتبه بندی سایت شما یا کارهایی که باید برای بهبود صفحات خود انجام دهید ، ایجاد نمی کنند.


اما هر از گاهی ، گوگل یک به روزرسانی اساسی را انجام می دهد که نحوه کار متخصصان سئو را برای همیشه تغییر می دهد.


کمی دراماتیک؟ نه اگر از همه سایت ها با موفقیت پس از اولین تکرار Penguin Update در سال 2012 با موفقیت پرسیده باشید.


با استفاده از پنگوئن ، گوگل می خواست نگاهی دقیق تر به متن لنگر و پیوندها به ویژه داشته باشد. قبل از سال 2012 ، استفاده از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی تقریباً معمول بود. برخی از کاربران مشکوک وب از این روش برای تورم کاذب نتایج خاص استفاده کرده اند ، روشی به نام "بمب گذاری گوگل".


برای روشن کردن موارد ، Google پیوندهای بیش از حد بهینه متن متن یا پیوندهای کلمات کلیدی بیش از حد همسان را مجازات کرد. در عرض 24 ساعت پس از راه اندازی به روزرسانی ، رتبه بندی برخی از مارک ها کاهش یافته است - به خط نارنجی در نمودار زیر مراجعه کنید:


نمودار اثر بروزرسانی پنگوئن


بروزرسانی پنگوئن در تاریخ 24 آوریل 2012 ، نزدیک به کاهش چشمگیر SEO در این سایت ، منتشر شد. گوگل اعلام کرد که این به روزرسانی به طور قابل توجهی فقط 3.1٪ از سوالات انگلیسی زبان را تحت تأثیر قرار داده است ، اما مواردی که به وضوح تحت تأثیر قرار گرفته اند ، اساس زیادی برای جبران آن دارند.


این بدان معنا نیست که متن مطابقت دقیق هرگز خوب نیست ، اما باید از آن متناسب استفاده شود: بین 1 تا 5 درصد ، Ahrefs پیشنهاد می کند.


پنگوئن از سال 2012 چندین بار به روز شده است. همانطور که نیل پاتل توضیح داد ، در سال 2016 ، پنگوئن 4.0 شروع به جریمه کردن صفحات با مسائل متنی در زمان واقعی و نه به صورت افزایشی کرد. خبر خوب این است که Google به جای کل سایت فقط صفحه را جریمه می کند ، اما این امر همچنان بر دید کلی شما تأثیر می گذارد.

نظرات