SEO ROI: نحوه محاسبه ارزش سرمایه گذاری SEO شما


SEO ROI مانند بازگشت سرمایه برای املاک و مستغلات است. بگذار توضیح بدهم…


خرید خانه یک روند طولانی است. و ، هنگام خرید خانه ، ارزش آن در روز یا هفته یا ماه بعد افزایش نمی یابد. با این حال ، با گذشت زمان ، ممکن است یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی باشد که انجام می دهید. حتی با در نظر گرفتن هزینه های نگهداری و نگهداری ، احتمالاً بازدهی قابل توجهی خواهید دید.


از طرف دیگر ، رسانه های پولی مانند اجاره آپارتمان است. اگر بلافاصله به مکانی برای زندگی نیاز دارید ، احتمالاً می توانید خیلی سریع به آنجا بروید. با این حال ، پرداخت ماهانه شما هرگز بیش از ماهی که پرداخت کرده اید ، ROI دریافت نخواهد کرد. هرچه اجاره شما بیشتر شود ، بدون اینکه قدردانی مالی در طول زمان داشته باشید ، پول بیشتری خرج می کنید. معنی دارد؟


پس چرا بیشتر استراتژی های بازاریابی اولویت PPC را بر SEO می دانند؟


به این دلیل که بازاریاب ها نمی دانند که چگونه ROI را در SEO در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی اندازه گیری کنند. در نتیجه ، اغلب بخش کوچکتری از بودجه بازاریابی به دست می آید. اشتباه نکن سرمایه گذاری شما در سئو این امکان را دارد که از همه کانال های دیجیتال بازاریابی بهتر عمل کند


چگونه SEO تولید ROI می کند


تقریباً نیمی از کل ترافیک وب به کاربرانی مربوط می شود که روی نتایج ارگانیک کلیک کرده اند. بنابراین ، وب سایت هایی که رتبه خوبی دارند ، در استخر بسیار خوبی به نام "نیمی از سهم بازار کل اینترنت" شنا می کنند.


این ترافیک ارگانیک تقریباً 5 برابر بیشتر از جستجوی پولی و 10 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی است. بنابراین ، هر وب سایتی که عملکرد ارگانیک خوبی داشته باشد ، نسبت به وب سایت هایی که به جستجوی پولی یا رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند ، ROI بازاریابی قوی تری تولید می کند.


سهم بازار جستجوی ارگانیک را بگیرید


جستجوی ارگانیک همچنان بر صفحات نتایج موتور جستجو تسلط دارد (Google SERPs). طبق آمار Advanced Web Ranking ، لیست های ارگانیک بیش از 77٪ از کل کلیک های دسک تاپ را بدست می آورند.


در اینجا جایی است که می توانید پیش بینی های عملی تری را شروع کنید. بیایید بگوییم وب سایت شما برای جستجوی ارزشمند جستجو در رتبه 20 (صفحه دو) در دسک تاپ قرار دارد. طبق AWR شما در حال جستجو برای اشتراک SERP کلیک 1.03 هستید. با هر افزایش تدریجی در رتبه بندی ، سهم بیشتری را به خود اختصاص می دهید. تا زمانی که به شماره 5 صفحه یک برسید ، 313٪ اشتراک کلیک خود را افزایش داده اید. به محض شکستن 3 مورد برتر ، این افزایش به 852٪ افزایش می یابد.


سهم کل بازار را به دست آورید


به ROI کمپین های جستجوگرها خود از طریق یک سوراخ کلید نگاه نکنید. اغلب اوقات بازاریابان از چگونگی تأثیر بهینه سازی موتور جستجو بر سهم کلی در بازار چشم پوشی می کنند (نه فقط کلیک کردن روی سهم در SERP). مدیران عامل به طور فزاینده ای در حال مکالمه در مورد استراتژی SEO خود در طی تماس های درآمد سه ماهه هستند ، و درک می کنند که جستجوی ارگانیک به طور کلی بر کسب و کار تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، Cars.com اغلب با اشاره به نتایج جستجوگرها به عنوان دلیل افزایش سود و نتایج مالی هنگام صحبت با سرمایه گذاران ، یافت می شود.


افزایش بازدید وب سایت


فقط با استفاده از اندازه گیری های اشتراک SERP ، می توانید فقط با بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی موجود ، میزان بازدید از وب سایت را محاسبه کنید.


بازدهی به همان اندازه مهم ناشی از ترافیکی است که مارک شما امروز به آن دسترسی ندارد. SEO ROI فقط به افزایش آنچه در صفحه دو یا سه وجود دارد بستگی ندارد. همچنین به سرمایه گذاری در فرصت هایی که در حال حاضر از دست می دهید بستگی دارد.


کاهش نرخ گزاف گویی


البته ، شما فقط هیچ ترافیکی نمی خواهید. کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند و بلافاصله به Google SERPs برمی گردند تا گزینه دیگری را انتخاب کنند ، به شما لطفی نمی کنند. در حقیقت ، تحت شرایط خاص می تواند به شما آسیب برساند.


اگر این الگو را در سایت خود مشاهده کرده اید ، پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید: نحوه کاهش نرخ گزاف. در اینجا نسخه TLDR وجود دارد:


    به صورت استراتژیک ، سeriesالهایی را که مخاطبان هدف شما جستجو می کند ، انتخاب کنید

    هدف جستجوی آنها را برای هر پرسش مطابقت دهید

    مفیدترین محتوا را برای این سeriesالات ایجاد کنید

    بهترین تجربه کاربر فراتر از محتوای واقعی را ارائه دهید


افزایش نرخ تبدیل


اولین بازاریابی محتوای SEO به شما امکان می دهد مشتریان جدید را در هر مرحله از قیف خرید هدف قرار دهید. با همسویی مطالب با هدف جستجو ، می توانید تجربیات باورنکردنی را افزایش دهید که تعامل را افزایش می دهد. در نتیجه ، شما تبدیل بیشتری کسب خواهید کرد و خط لوله خود را ایجاد خواهید کرد.


این را با زمان خارج از همگام سازی تبلیغات تلویزیونی ، مجله ای یا نمایشگاهی مقایسه کنید. آیا می توانید ببینید که SEO چگونه نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می دهد؟


مورچه حتی تبدیل بیشتر؟


ترکیب SEO با یک تجربه کاربری مثبت (UX) به یک قدرت منفی یک یا دو تبدیل می شود و باعث افزایش بیشتر تبدیل شما می شود. تحقیقات فارستر دریافت که بهینه سازی UX صفحات وب نرخ تبدیل را 200٪ افزایش می دهد.


یا تبدیل ها نباید فقط معاملات را متمرکز کنند. بسته به طول قیف تبدیل و چگونگی تبدیل مشتری شما ، می توانید اهداف تبدیل دیگری را تنظیم کنید که باعث تقویت وفاداری به برند ، تمرکز بر پرورش یا ارسال منجر با کیفیت به تیم فروش شما شود.


افزایش درآمد


نتیجه درآمد بیشتر است. این که کاربر شما به محض زدن دکمه تسویه حساب تغییر شکل می دهد یا اینکه زمان بیشتری را صرف شناختن نام تجاری شما ، گفتگو با فروشندگان و تبدیل بعداً می کند ، درست است.


هرچه میزان بازدید شما از طریق سئو بیشتر باشد ، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. با این حال ، همه بازدیدها برابر نیستند. برخی از کلمات کلیدی ممکن است حجم جستجوی بالاتری داشته باشند ، اما قصد خرید کمتری با خود دارند. عبارات دیگر ممکن است حجم جستجو کمتری داشته باشند ، اما قصد خرید بیشتری دارند.


برای دستیابی به SEO ROI در کوتاه مدت ، باید در مورد کلمات کلیدی با هدف خرید بالاتر عملکرد خوبی داشته باشید.



در درازمدت ، شما می توانید با استفاده از ترکیب نتایج ترافیک از آن کلمات کلیدی در بالای کانال فروش ، بازده بازگشت سرمایه را در برنامه SEO خود محاسبه کنید و تجارت خود را برای فروش در آینده آماده کنید. با توجه به این نکته ، مهم است که نه تنها درآمد را در نظر بگیرید ، بلکه در محاسبات ROI خود نمرات کیفیت ترافیک را در قیف بالاتر ببرید.

کاهش هزینه جذب مشتری (CAC)


با استفاده از سئو ، شما می توانید صرفاً با کسری از هزینه جستجوی پرداخت شده ، ترافیک واجد شرایط و مشتریانی جدید پیدا کنید. در واقع ، Terakeet معمولاً به 30٪ از جستجوی پرداخت شده برای مشتریان ما دست می یابد. ROI بهتر از طریق SEO به معنای بهبود حاشیه و افزایش درآمد است.


از قضا ، CMO میلیون ها دلار به جستجوی پرداخت شده اختصاص می دهد زیرا همبستگی بین سرمایه گذاری و بازده بلافاصله مشخص است. گرچه هزینه تحصیل می تواند بسیار زیاد باشد. در نتیجه ، حاشیه سود کوچک شده و بودجه ها بلعیده می شوند.


متأسفانه ، هنگامی که پرداخت را متوقف می کنید ، دیگر بازی نمی کنید. هیچ سود طولانی مدت از یک کمپین PPC حاصل نمی شود. شما باید به طور مداوم به حیوان غذا بدهید یا اینکه بازدید شما و مشتری به معنای واقعی کلمه به صفر برسد


بدتر از آن ، بسیاری از مارک های تجارت الکترونیکی به دلیل هزینه های مدل Google Adwords برای آن کلمات کلیدی ، خرید پیشرفته را نادیده می گیرند. این بدان معناست که وقتی مشتریان در حال بررسی گزینه ها هستند ، آنها حضور ندارند.


این بدان معنا نیست که شما در همه موارد باید SEO را به جای جستجوی پولی انتخاب کنید. اما ، شما باید در مورد چگونگی نگاه به هزینه خرید تجدیدنظر کنید. CAC معمولی کاملاً محدود به زمان و خطی است. اگر شما در بازه زمانی بسیار طولانی تر برای بازده و چشم انداز جدیدی که از طریق جستجوگرها به آگاهی می رسد ، عامل CAC باشید ، CAC برای اقدامات SEO حتی پایین تر را جستجو می کنید.


ارزش بیشتر مشتری در طول عمر (CLV)


طبق مطالعه ای که توسط Forrester Consulting انجام شده است ، مشتریانی که از طریق SEO به دست آمده اند وفادارتر هستند و منجر به افزایش ارزش مشتری (CLV) می شوند. SEO بر تجربه کاربر ، تعامل ، همسویی و ارائه ارزش طولانی مدت متمرکز است. اگرچه تبدیل ارگانیک بیشتر طول می کشد ، مارک ها باید تعادل بین نتایج سریع و وفاداری پیدا کنند.


تقویت ارزش و اعتبار برند


یک رویکرد جامع به سئو همچنین دارای مزایای بسیاری در زمینه برند است. SEO به شما کمک می کند:


    افراد مناسب را پیدا کنید

    هدف جستجوی آنها را مطابقت دهید

    صفحات مربوطه را بسازید و محتوای کاملاً مفید ایجاد کنید

    به س theirالات آنها پاسخ دهید

    یک مارک قابل اعتماد بسازید

    در یک موضوع یا صنعت تخصص و اقتدار ایجاد کنید

    حضور برند خود را در SERP تقویت کنید

    نتایج را برای شرایط مارکدار خود تقویت کنید

    مردم را به گفتگو در مورد برند خود وادار کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند

    یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که از ایجاد لینک پشتیبانی می کند

    مارکی باشید که دیگران به طور کلی می خواهند به آن پیوند بزنند

    بازدیدکنندگان را به اقداماتی که بیشترین اهمیت را دارند ، راهنمایی کنید

    اطمینان حاصل کنید که مشتریان خوشحال شما نظرات خوبی را ارائه می دهند


همه اینها باعث تقویت اعتبار برند می شود.


از طریق مدیریت اعتبار آنلاین ، شرکت های سازمانی می توانند پروفایل جستجوی خود را برای نمایش احساسات مثبت برند بازسازی کنند. علاوه بر این ، مارک ها می توانند در برابر تهدیدات آینده ایمن سازی کرده و سریعتر از بحران خارج شوند. یکپارچه سازی سئو و روابط عمومی باعث افزایش قابلیت مشاهده روابط عمومی و افزایش بازدهی سرمایه (ROI) حتی بیشتر می شود.


ارزیابی اعتبار آنلاین مثبت یک تجارت بزرگ است. یک مطالعه توسط مجمع جهانی اقتصاد نشان داد که تقریباً 25٪ از ارزش بازار یک شرکت مستقیماً به اعتبار آن مربوط است.


بعلاوه ، نتایج جستجوی نام تجاری منفی می تواند مشتریان بالقوه و همچنین روابط موجود را بترساند. در نتیجه ، کسب و کار شما می تواند میلیون ها دلار درآمد از دست بدهد و


نمونه ای از این موارد یک خرده فروش ملی مبلمان است که ما برای وی در زمینه مدیریت اعتبار فعالیت می کنیم. Terakeet با توجه به اصطلاحات نام تجاری خود ، صفحه Google را به یکی از نتایج 100٪ مثبت منتقل کرد. این نرخ کلیک (CTR) در مقالات مثبت برای جستجوی مارک "بررسی" را 456 درصد افزایش داد. پس از آن مشتری ماهانه 32.7 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

نظرات