7 نکته برای طراحی یک وب سایت دوستانه برای جستجوگرها

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از عناصر اساسی در طراحی وب سایت است. شما می توانید یک وب سایت با شکوه و جذاب با محتوای استثنایی داشته باشید ، اما اگر افراد - افراد زیادی - به سایت مراجعه نکنند ، سخت کوشی شما نتیجه ای نخواهد داشت. در اینجاست که SEO وارد می شود و مهم این است که حتی قبل از شروع به طراحی روی آن تمرکز کنید.


UX (تجربه کاربری)

وب سایت شما علاوه بر اینکه دوستانه سئو است ، باید کاربر پسند نیز باشد ، این بدان معناست که علاوه بر ظاهر زیبا ، سایت باید بازدید کنندگان را درگیر تجربه ای مثبت کند. یکی از راه های اطمینان از این امر طراحی یک وب سایت با قابلیت هدایت آسان است. منو و پیوندهای بدون عارضه را به کاربران ارائه دهید. اگر بیش از چند ثانیه طول بکشد تا کسی آنچه را که به دنبال آن است پیدا کند ، احتمالاً سایت شما را ترک کرده و سایت دیگری را امتحان می کند.


کلید واژه ها

کلمات کلیدی ، در یک کلمه ، کلیدی در SEO هستند. و هیچ راز بزرگی در آن وجود ندارد. تولید کلمات کلیدی در واقع ساده و سرراست است: کلماتی را پیدا کنید که مستقیماً در مورد محصول یا خدمات شرکت شما صدق می کنند و از آنها در محتوای سایت خود استفاده کنید. این کار را هنگام طراحی وب سایت خود برای اولین بار انجام دهید و بعداً مجبور نخواهید شد کارهای زیادی را انجام دهید.


اگر به سختی می توانید کلمات کلیدی خود را پیدا کنید ، یک برنامه تولید کننده کلمات کلیدی آنها را برای شما پیدا می کند ، سپس از کلمات موجود در محتوای وب سایت خود استفاده کنید. اما فقط برای داشتن تعداد بیشتری از کلمات کلیدی ، آنها را به صورت تصادفی به داخل نریزید.

 


محتوا

کلمات کلیدی فقط یکی از دلایلی است که محتوای وب سایت یکی از م componentلفه های اصلی سئو است. بله ، سایت شما باید دارای کلمات کلیدی غنی باشد ، اما از آنها به طور معنی دار استفاده کنید. محتوای شما همچنین باید تازه و به طور مرتب به روز شود. موتورهای جستجو محتوای به روز را تشخیص داده و اولویت بندی می کنند ، بنابراین با کلمات کلیدی خود استراتژیک باشید و با مقالات اخبار و ارسالهای اصلی در ارتباط باشید.


وبلاگ ها یک روش عالی برای اجرای این کار هستند. یک وبلاگ می تواند آخرین اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما را ارائه دهد و همچنین به صفحات مختلف وب سایت پیوند دهد. وبلاگ ها همچنین یک تماس شخصی را ایجاد می کنند که می تواند ارتباط نزدیکتری بین خواننده و شرکت شما ایجاد کند و ارتباطات آینده را به طور ارگانیک تقویت کند.


 


URL های دوستانه موتور جستجو

یک URL موثر کوتاه ، توصیفی ، آسان خوانده می شود - و سئو سازگار است. URL شما احتمالاً اولین چیزی است که مشتری بالقوه شما می بیند. به همان اندازه مهم ، اولین چیزی است که Google در تعیین محل ورود سایت شما در جستجو مشاهده می کند.


استفاده از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در ایجاد URL در اینجا به اندازه محتوای کلی وب سایت مهم است. اما از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید. حواس پرتی است و همچنین می تواند یک پرچم قرمز برای الگوریتم موتور جستجو باشد. همچنین از شخصیت ها و نمادهای خاص دور باشید.



سرعت سایت

آیا می دانید سرعت سایت عامل رتبه بندی گوگل است؟ درست است ، اگر صفحات شما خیلی آهسته بارگیری می شوند ، احتمال اینکه در جستجوی آنلاین بیشتر به سمت پایین منتقل شوید وجود دارد. و اگر کسی مقابل رایانه یا صفحه تلفن همراه خود نشسته و مدت زیادی منتظر بارگیری صفحه است ، مطمئناً به سایت دیگری منتقل می شود. این امر خصوصاً در مورد کاربران تلفن همراه که عموماً انتظار نتایج فوری را دارند ، صادق است.


وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید چه مدت بارگیری می شود و سپس ببینید که وقتی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شوید وضعیت آن چگونه است. تعدادی از دلایل احتمالی وجود دارد که باعث کندی سایت شما می شود ، از جمله بیش از حد گرافیک یا پلاگین ، پرونده های گرافیکی بزرگ یا عملکرد معیوب سرور.



جاذبه ی بصری

جذابیت بصری قسمت مهمی از تجربه کاربر است. شما می خواهید کاربران از نظر محتوا و ظاهر از وب سایت شما جذب شوند. در عین حال ، نمی خواهید آنها را با سبک پر زرق و برق از حد بالا یا عناصر منحرف کننده بیش از حد غرق کنید.


طراحی سایت ساده و یکپارچه به طور کلی بهترین راه برای انجام این کار است. خود را به جای بازدیدکنندگان احتمالی سایت خود قرار دهید. دوست دارید هنگام بازدید از یک وب سایت چه چیزی را ببینید؟ چه چیزی را دوست ندارید؟ به عواملی فکر کنید که به احتمال زیاد شما را در یک صفحه نگه می دارند. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید ، ایجاد محتوای بصری مرتبط با نام تجاری شما است ، یا با استفاده از آرم یا تصاویر سفارشی منحصر به فرد (عکس یا گرافیک) که دوباره در وب سایت ظاهر می شود. این موارد علاوه بر جذابیت برای بازدیدکنندگان می توانند در رتبه بندی سئو سایت شما موثر باشند.


بهینه سازی موبایل

تنظیم یک استراتژی که شما را در ردیف بالای یک موتور جستجو قرار دهد بسیار عالی است ، اما وب سایت شما باید پس از حضور کاربر در آنجا ارائه شود. این روزها کاربران بیشتر و بیشتری از طریق دستگاه تلفن همراه به سایت شما دسترسی پیدا می کنند - و این تعداد در حال افزایش هستند - بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای استفاده از تلفن همراه ضروری است. دوستی موبایل اکنون یکی از مشکلات رتبه بندی در الگوریتم Google است ، بنابراین اگر هنوز وب سایت خود را برای موبایل پاسخگو نداده اید ، اکنون زمان انجام آن است.


رسانه های اجتماعی نیز در بهینه سازی موبایل نقش دارند و باید بخشی از استراتژی SEO شما باشند. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بیشتر از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند و شما می توانید محتوای وب سایت خود را به فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و سایر شبکه ها پیوند دهید.

نظرات