اصول طراحی بصری

تمام محصولاتی که مشتریان و / یا عموم مردم باید ببینند دارای یک م artisticلفه هنری یا زیبایی شناختی هستند که باید در طی مراحل طراحی مورد توجه قرار گیرند. 

اگر در حال طراحی یک قسمت کاربردی هستید که در اعماق دستگاه دفن شود و هرگز دیده نشود ، شکل آن مهم نخواهد بود. همه طراحی های بصری از هشت عنصر تشکیل شده اند (نقطه ، خط ، شکل ، شکل ، لحن ، بافت ، رنگ و / یا متن).


 این عناصر با هم ترکیب و مرتب می شوند تا ظاهر بصری مورد نظر را ایجاد کنند. این شکل بصری را می توان با بکار بردن هشت اصل طراحی بصری (شکل / زمین ، تعادل ، کنتراست ، محصول ، سلسله مراتب ، مقیاس ، نسبت و سبک) طراحی و بهبود بخشید. هرچه این عناصر و اصول را بهتر درک کنید ، طراحی های شما بهتر به نظر می رسد.


 موفقیت یا عدم موفقیت محصولات جدید اغلب به ظاهر و بازاریابی محصول مربوط می شود و نه به میزان واقعی عملکرد آنها. برای اطمینان از موفقیت در طراحی شما ، باید کاربردی و جذاب باشد.


8 عنصر طراحی بصری

علائم سطح (دیوار ، پارچه ، صفحه)


نقطه - عنصر اصلی طراحی. این می تواند به هر شکل یا تقاطع از دو خط باشد. باعث تمرکز یا جلب توجه می شود.


Line - مجموعه ای از نقاط بهم متصل است. راست / منحنی ، افقی / عمودی / مورب ، ضخیم / نازک ، بلند / کوتاه. جهت یا حرکت را نشان می دهد.


شکل - فضای احاطه شده توسط خطوط. آلی / هندسی / رایگان. 2- ابعاد اگرچه اجسام سه بعدی را می توان به صورت اشکال دید.


فرم - وقتی شکل یا چیزی عمق داشته باشد. آنها می توانند با استفاده از اشکال ، سایه ها یا اشکال متصل ایجاد شوند.


لحن - میزان سبکی یا تیرگی یک شی object است. نسبی است با آنچه در اطراف آن است. مسطح یا فارغ التحصیل.


بافت - ویژگی سطح یک شکل یا فرم. نقطه / خطوط / مواد / پایان اعمال شده. طراحی به شما استحکام ، علاقه و احساس می بخشد.

 

رنگ - به طرح تأثیر و علاقه می بخشد. اشکال اصلی قرمز / آبی / زرد است. رنگ های ثانویه سبز / نارنجی / بنفش است. رنگهای مکمل در مقابل چرخ رنگ قرار دارند و گره هایی را فراهم می کنند. رنگ های گرم - قرمز / نارنجی / زرد. رنگ های سرد - آبی / بنفش / سبز.


متن - نمایش متنی در طراحی مدل نامه. عادی / اجباری / انتزاعی / مدرن. Serif - ft. Sans Serif - بدون پا.



8 اصل طراحی بصری

نحوه چیدمان عناصر طراحی برای ایجاد یک طراحی بصری.


شکل / زمین - شکل موضوع اصلی است. زمین ناحیه اطراف شکل است. فضای منفی - فضای اطراف


ترازو - متقارن - در طراحی کلاسیک اغلب در هر دو طرف (تصویر معکوس) استفاده می شود. نامتقارن - تعادل را بر اساس ترتیب / حجم / رنگ / تناوب ایجاد می کند. هیجان بصری را تقویت می کند. قانون یک سوم روش خوبی برای ایجاد تعادل نامتقارن است.


کنتراست - رابطه بین عناصر موجود در طراحی. کار ضعیف قوی. تفاوت های طراحی روشن / تیره ، بزرگتر / کوچکتر ، اشکال مختلف ، رنگ ، تن ، بافت (خشن / خوب)


برش - تعریف عناصر یا قطعات طراحی که هنرمند می خواهد نماها روی آنها متمرکز شود یا در نظر گرفته شود. تمرکز را ایجاد می کند یا باعث ایجاد علاقه و جذابیت بصری می شود.


سلسله مراتب - چقدر عناصر در طراحی مهم یا کنترل کننده هستند.


مقیاس - اندازه شی نسبت به سایر اشیا in در طراحی چقدر است. با داشتن مواردی خارج از محدوده می تواند منجر به تمرکز یا حتی شوخ طبعی شود. نحوه ارتباط شی با شکل انسان یا محیط اطراف آن.


نسبت - رابطه عنصر در طراحی و اینکه آیا چشم را خشنود می کند. در طراحی کلاسیک ، نسبت بر اساس مستطیل طلایی است. میانگین طلایی - تقسیم خط در چاپلوس ترین اثر. (1: 1.62) 3: 2 ، 5: 3 ، 8: 5 نیز رضایت بخش است. بسیاری از طرح ها بر اساس نسبت مربع ها ساخته شده اند.


برجسته سازی - تکرار اشکال در طراحی. وقتی بیننده تکرار موقعیت عناصر را می بیند.

نظرات